Cabaret de Paris
Haagsche Kunstkring.

Men heeft het zaaltje van den Haagschen Kunstkring thans herschapen in een intieme lokaliteit, met smaakvolle groene gordijnwen, achter welke in de pauze een visioen den bezoeker wacht, waardoor zijn stoutste verwachtingen worden overtroffen. Wanneer het programma, première partie, is afgewerkt, onthult zich aan zijn oog een reeks kroegjes van Jean Bart tot le Bistro du Port, alles echt Parijsch, en noodend tot zitten en kouten onder het genot van een heerlijk muziekje. Een droom van een pauze dus, zooals men in heel Den Haag geen tweede pauze vindt.

Van het programma, dat een om deze pauze gegroepeerd cabaret-ensemble afwerkt, kunnen wij nog niet zóóveel goeds zeggen. Fientje de la Mar is er gelukkig, om den bezoeker met haar krachtig talent te boeien; wij hoorden van haar eenige uitstekende songs en imitaties. Verdienstelijk zijn ook de Vocal Five; een paar Hollandsche jongens, die heel aardig op weg zijn om Revellers te worden. Jeanne de Lys zingt liedjes in diverse talen, en Lisette Stevens vertolkt gevoelig eenige Indische liedjes.

De dans moet echter beslist verbeterd worden. Het danspaar La (le?) Père et Ware is voornamelijk opmerkelijk door een ongebreideld dilettantisme en de Oostersche kunst van Marianne Teunissen en den Ethiopischen (?) danser Mahomed is meer vreemd dan exotisch te noemen. De beroemde tenor Carmelio Vesio, welwillend afgestaan door het Casino de Paris, hebben wij wegens het gevorderde uur niet meer kunnen hooren.

Voor de prettige muziek, en vooral voor den kranigen pianist, alle hulde. Jac. van Bijleveld en de jonge kracht P. Siers confereeren.

Voor de opening van een en ander was veel belangstelling.